Думанська Тетяна Володимирівна

Думанська Тетяна Володимирівна –
старший викладач кафедри математики,
кандидат педагогічних наук, доцент.

Коло наукових інтересів: формування математичної компетентності студентів фізико-математичного та економічного факультетів.

Викладає дисципліни: елементарна математика (алгебра), елементарна математика (геометрія), методи обчислень, практикум із розв’язування конкурсних та олімпіадних задач з математики, фінансова математика, прикладні аспекти диференціального та інтегрального числення, практикум із розв’язування задач з параметрами, вища математика та математична статистика, вибрані питання шкільного курсу математики, методика роботи з обдарованими учнями на уроках математики.

Консультація :  вівторок, 16.00 – 17.00.

Публікації у фахових виданнях України

  1. Гудима У.В., Думанська Т.В. Проєктна діяльність як засіб формування здатності розв’язувати прикладні задачі з математики. Інноваційна педагогіка. 2024. Випуск 67. Т. 1. С. 70-75.
  2. Геселева Катерина, Думанська Тетяна. Формування умінь математичного моделювання прикладних задач методами диференціальних рівнянь. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В.Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.].Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. Випуск 29 : Дидактичні пе-редумови становлення майбутнього вчителя в умовах інновацій природничо-наукової освіти. С. 110-113
  3. Думанська Т.В., Сморжевський Ю.Л., Гоменюк Г.В. STEM-компетентності майбутніх учителів математики та методи їх формування. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. 2022. Випуск 28: Концептуальні основи розбудови сучасної природничо-математичної та фізико-технологічної освіти. С.7-11.
  4. Думанська Т.В. Онлайн-сервіси для дистанційного навчання математики студентів вишів: переваги і недоліки [Текст]. Фізико-математична освіта : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Фізико-математичний факультет ; [редкол.: М. П. Вовк, М. Гр. Воскоглу, Т. Г. Дерека та ін.]. Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2020. Вип. 3 (25), ч. 1. С. 44–48.
  5. Думанська Т.В.  Проблеми формування математичних компетентностей майбутніх бакалаврів економіки під час вивчення теоретичного матеріалу з вищої математики. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми : зб. наук. праць. Київ-Вінниця : ТОВ фірма „Планер”, 2015. Вип. 43. С. 246-249.
  6. Думанська Т.В.  Використання інформаційно-комунікативних технологій під час навчання вищої математики майбутніх економістів-бакалаврів. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 3. Фізика і математика у вищій і середній школі : зб. наук. праць. Київ : Видавництво Національного педагогічного університету імені М. П.Драгоманова, 2015. Вип. 16. С. 68-75.
  7. Думанська Т.В. Критерії, показники та рівні оцінювання математичної компетентності бакалаврів економічних спеціальностей. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти: зб. наук. праць. Наукові записки Рівненського державного гуманітарного університету. Вип. 12(55). Рівне-Київ : Міленіум, 2015. Ч. 2. С. 121-129.
  8. Думанська Т.В., Швець О.В. Компетентнісний підхід у навчанні вищої математики бакалаврів економіки. Вища освіта України №3 (додаток 2). 2014 р. Тематичний випуск „Педагогіка вищої школи: методологія, теорія, технології”. Т.1. С. 301-305.
  9. Думанська Т.В. Прикладні задачі економічного змісту у вивченні вищої математики студентами економічних спеціальностей. Педагогічна освіта: теорія і практика : зб. наук. праць. Вип. 13. / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка / гол. ред. Каньоса П. С. Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволейко Д. Г., 2013. С. 230-235.
  10. Думанська Т.В. Особливості викладання теми „Похідна та її застосування” для курсантів факультету військової підготовки. Педагогічна освіта: теорія і практика : зб. наук. праць. Вип. 10. / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка / гол. ред. Каньоса П. С. Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволейко Д. Г., 2012. С. 187-193.
  11. Думанська Т.В. Використання наочності при вивченні теми „Інтегрування раціональних, ірраціональних та тригонометричних функцій”. Педагогічна освіта: теорія і практика : зб. наук. праць. Вип. 11. / Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка / гол. ред. Каньоса П. С. Кам’янець-Подільський : Видавець ПП Зволейко Д. Г., 2012. С. 196-202.

Публікації у закордонних виданнях:

  1. Denha, N., Hudyma, U., Krupskyi, Y., Dumanska, T., Heseleva, K., & Povidaichykrda, M. (2023). Blended learning as a means of forming mathematical competence of future teachers of the new ukrainian school: neuropedagogical aspects. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 14(4), 82-94
  2. Думанська Т.В. Визначення типології професійних задач майбутнього бакалавра економіки як важливого чинника формування його математичних компетентностей під час навчання вищої математики. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology : Междунар. науч. конф., 6 декабря 2015 г. Budapest. 2015. III(37). Р. 50-53.
  3. Denha, N., Hudyma, U., Krupskyi, Y., Dumanska, T., Heseleva, K., & Povidaichykrda, M. Blended learning as a means of forming mathematical competence of future teachers of the new ukrainian school: neuropedagogical aspects. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 14(4), 2023. P. 82-94

Публікації в інших виданнях:

  1. Геселева К.Г., Думанська Т.В. Значення проєктної діяльності під час вивчення фінансової математики. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізико-математичні науки. Випуск 16. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. С. 21-22
  2. Думанська Т.В., Каліта Н.А. Критерій оптимальності допустимих розв’язків для деякої задачі мінімізації опуклої кусково-афінної функції та двоїстої для неї : Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : зб. за підсум. звіт. наук. конф. викл., докторантів і асп. [Електронний ресурс]. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. В. 22. C. 653–656.
  3. Думанська Т. В. Шляхи активізації пізнавальної діяльності здобувачів вищої освіти на практичних заняттях з елементарної математики в Google Meet : Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів. [Електронний ресурс]. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022. В. 21. С. 287-288. (https://drive.google.com/file/d/1MB9V0PrjbVOyPiCSJIGfHBUhLPeKvblO/view )
  4. Думанська Т. В. Розвиток геометричної компетентності майбутніх учителів математики під час навчання елементарної математики (геометрії) : Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізико-математичні науки. Випуск 14. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. С. 13-15.
  5. Думанська Т. В. Практичне значення поняття параметра в курсі математики : Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. В. 20. Т. 2. С. 74-75
  6. Думанська Т.В. Активізація пізнавальної діяльності студентів під час вивчення тригонометричних функцій : вип. 19, у 3 т. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : зб. за підсум. звіт. наук. конф. викл., докторантів і асп. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2020. Т. 2. C. 43–44.
  7. Думанська Т.В. Формування математичних компетентностей майбутніх економістів під час практичних занять з вищої математики. Зб. наук. праць молодих вчених Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Вип. 11. Кам’янець-Подільський, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2020. С. 84-85.
  8. Думанська Т.В. Формування математичних компетентностей бакалаврів економіки під час написання та захисту реферативних робіт : вип. 18, у 3 т. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : зб. за підсум. звіт. наук. конф. викл., докторантів і асп. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2019. Т. 2. C. 47–49.
  9. Думанська Т.В. Метод проектів під час навчання теорії ймовірностей і математичної статистики майбутніх економістів : вип. 16, у 3 т. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : зб. за підсум. звіт. наук. конф. викл., докторантів і асп. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2017. Т. 2. C. 37–38.
  10. Думанська Т.В. Випереджальна самостійна робота студентів з теми „Визначники та їх властивості”. Зб. наук. праць молодих вчених Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Вип. 8. Кам’янець-Подільський, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2017. С. 118-119.
  11. Думанська Т.В. Обчислювальна компетентність майбутнього бакалавра економіки. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізико-математичні науки. Кам’янець-Подільський, 2016. Вип. 9. С. 47–50.
  12. Думанська Т.В. Формування математичних компетентностей бакалаврів економічних спеціальностей під час розв’язування практичних задач з вищої математики : вип. 15, у 3 т. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : зб. за підсум. звіт. наук. конф. викл., докторантів і асп. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2016. Т. 2. C. 36–37.
  13. Думанська Т.В. Етапи формування математичних компетентностей майбутніх бакалаврів економіки під час навчання вищої математики. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізико-математичні науки. Кам’янець-Подільський, 2015. Вип. 8. С. 35–37.
  14. Думанська Т.В. Формування математичних компетентностей студентів економічних спеціальностей під час вивчення теми „Визначники”. Проблеми та перспективи фахової підготовки вчителя математики : зб. наук. праць за матеріалами Міжнар. наук.-практ. конф., 26-27 листопада 2015 р. Вінниця : ВДПУ, 2015. С. 163–166.
  15. Думанська Т.В. Шляхи підвищення мотивації до вивчення вищої математики у студентів спеціальності „Туризм” : вип. 14, у 3 т. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка : зб. за підсум. звіт. наук. конф. викл., докторантів і асп. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2015. Т. 2. C. 40–41

Матеріали закордонних наукових конференцій:

  1. Думанська Т.В., Швец В.А. Информатизация процесса обучения высшей математике бакалавров экономики. Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук : научный журнал. 2014. №11 (70). Москва : Литера. С. 310-312.

Тези доповідей на наукових конференціях:

  1. Гудима У.В., Думанська Т.В. Проєктна діяльність як засіб формування здатності розв’язувати прикладні задачі з математики : збірник тез доповідей за матеріалами міжнародної науково-методичної конференції «Технологічне забезпечення STEM-освіти в умовах підготовки фахівця природничо-математичного напряму», присвяченої 105-й річниці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. С. 175-177.
  2. Думанська Т.В. Задача підвищеної складності як засіб формування дослідницько-пізнавальної активності здобувачів освіти. IV Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція «Математика та інформатика в науці й освіті: виклики сучасності», присвячена 90-річчю кафедри математики та інформатики (Вінниця, 25-26 травня 2023 року) : збірник тез [електронне мережне наукове видання]. Вінниця, 2023. С. 213-216.
  3. Думанська Т. В. SOCIAL NETWORKS AS A TOOL OF DISTANCE LEARNING IN MATHEMATICS IN HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS. ІІІ Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція «Математика та інформатика у вищій школі: виклики сучасності», присвяченої пам’яті професорів О. А. Панкова і В. С. Трохименка (Вінниця, 20-21 травня 2021 р.) : збірник тез. [Електронний ресурс], Вінниця, 2021, (PDF 269 с.), 33 Mб. С. 201-204. 
  4. Думанська Т.В. Особливості проведення консультацій  з вищої математики для студентів економічних спеціальностей. Математика та інформатика у вищій школі: виклики сучасності : матеріали II Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф., 15-16 травня 2019 р. Вінниця : [Електронне наукове видання]: збірник матеріалів. – Вінниця, 2019. С. 87-91.
  5. Думанська Т.В. Інтерактивне навчання вищої математики майбутніх економістів. Актуальні проблеми теорії і методики навчання математики: матеріали Міжнар. наук.-практ. конф. до 70-річчя кафедри математики і теорії та методики навчання математики НПУ імені М. П. Драгоманова, 11-13 травня 2017 р. Київ : Видавництво Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, 2017. С. 39-40.
  6. Думанська Т.В. Формування математичних компетентностей студентів економічних спеціальностей під час вивчення теми „Елементи векторної алгебри” через створення математичних моделей економічних процесів. – Інформаційно-математичне моделювання: проблеми, завдання, рішення: зб. наук. праць за матеріалами Міжнар. наук.-практ. конф., 5-6 листопада 2015 р. / Київська державна академія водного транспорту ім. гетьмана П. Конашевича-Сагайдачного. С. 27-28.

Навчально-методичні посібники:

  1. Гудима У.В., Думанська Т.В., Геселева К.Г. Практикум із розв’язування рівнянь з параметрами : навчально-методичний посібник. [Електронний ресурс]. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2024. 80 с
  2. Гудима У. В., Думанська Т. В.  Методи оптимізації. Практикум: навчально-методичний посібник. [Електронний ресурс]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. 1 електрон. опт. диск (CD-ROM); 12 см.
  3. Думанська Т.В., Гудима У.В. Логарифмічні та показникові рівняння, нерівності, системи. Практикум: навчально методичний посібник. [Електронний ресурс]. Камянець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. 2022. 1 елект.опт.диск; 12 см.
  4. Щирба В.С., Пилипюк Т.М., Думанська Т.В., Фуртель О.В. Методичні рекомендації для підготовки до контрольних робіт з методів обчислень.  Кам’янець-Подільський: «Друкарня Рута», 2021. 43 с.
  5. Конет І.М., Думанська Т.В. Рівняння математичної фізики. Плани практичних занять. Перелік екзамена­ційних питань. Кам’янець-Подільський: Абетка-Світ, 2016. 40 с.
  6. Конет І.М., Думанська Т.В. Математична фізика. Плани практичних занять. Перелік екзаменаційних питань. Кам’янець-Подільський: Абетка-Світ, 2014. 16 с.
  7. Конет І.М., Думанська Т.В. Актуальні задачі математичної фізики. Плани практичних занять. Кам’янець-Подільський: Абетка-Світ, 2014. 64 с.
  8. Думанська Т.В., Захарець Є.А.. Границя послідовності. Границя функції : методичні матеріали для самостійної роботи курсантів факультету військової підготовки. Індивідуальні завдання / за ред. І. М. Конета. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка : Редакційно-видавничий відділ, 2011. 15 с.
  9. Думанська Т.В., Захарець Є.А. Лабораторні роботи з математичного аналізу : методичні матеріали для виконання лабораторних робіт на факультеті військової підготовки. Індивідуальні завдання / за ред. І. М. Конета. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка : Редакційно-видавничий відділ, 2011. 31 с.