Сморжевський Юрій Людвігович

Сморжевський Юрій Людвігович
завідувач, доцент кафедри математики,
кандидат педагогічних наук, доцент.

Коло наукових інтересів: активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках математики.

Викладає дисципліни: методика навчання математики, методика навчання математики в закладах освіти, методи розв’язування стереометричних задач, елементи конструктивної геометрії, елементи евристичної діяльності в науково-дослідній роботі.

Консультація: четвер, 16.00 – 17.00.

Основні праці

Сморжевський Ю.Л. Формування прийомів евристичної діяльності старшокласників на уроках стереометрії: монографія. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2009. 180 с.

Сморжевський Ю.Л. Методика використання наочності на уроках математики в 5 – 6 класах: навчальний посібник [Електронний ресурс]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. 1 електрон. опт. диск (CD-ROM); 12 см.

Юрій СМОРЖЕВСЬКИЙ, Людмила ШЛАПАК. Хмарне навчання та інноваційні технології – необхідний інстр умент в умовах STEM-освіти. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університету імені Івана Огієнка, 2023. Вип. 29: «Дидактичні передумови становлення майбутнього вчителя в умовах інновацій природничо-наукової освіти». С. 76-80. Фахове видання.

Юрій СМОРЖЕВСЬКИЙ, Тетяна БАРАНОВСЬКА. Квест-технології в освітньому процесі НУШ. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів. [Електронний ресурс]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023. Вип. 22. С. 690-693

Думанська Т.В., Сморжевський Ю.Л., Гоменюк Г.В. STEM-компетентності майбутніх учителів математики та методи їх формування. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022. Випуск 28: Концептуальні основи розбудови сучасної природничо-математичної та фізико-технологічної освіти. С. 7–11. Фахове видання.

Панчук О.П., Сморжевський Ю.Л. Проєктна технологія як засіб розвитку професійної компетентності майбутніх вчителів фізики та математики. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022. Випуск 28: Концептуальні основи розбудови сучасної природничо-математичної та фізико-технологічної освіти. С. 54–57.  Фахове видання.

Сморжевський Ю.Л., Білик Р.М., Гордієнко І.В. Фізичні задачі як один із методів формування природничих омпетентностей учнів  на уроках стереометрії. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова, наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2022. Випуск 28: Концептуальні основи розбудови сучасної природничо-математичної та фізико-технологічної освіти. С. 23–27. Фахове видання. 

Сморжевський Ю.Л. Методика використання прикладних задач при вивченні тем у курсі алгебри і початків аналізу 10 класу. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: С.В. Оптасюк (голова наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університету імені івана огієнка, 2021. Вип. 27: «Концепція формування природничо-наукової компетентності та світогляду майбутнього фахівця в умовах STEM-освіти». С. 167-171. Фахове видання.

Сморжевський Ю.Л. Методика використання наочності при вивченні теми «Основна властивість дробу. Зведення дробів до спільного знаменника. Порівняння дробів» в курсі математики 6 класу. Наукові праці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка: збірник за підсумками звітної наукової конференції викладачів, докторантів і аспірантів: у 3-х томах. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2021. Вип. 20.  Т. 2.  С. 93 – 95.

Сморжевський Ю. Л. Методологія використання системи фізичних задач при вивченні тригоно­мет­ричних функцій в курсі алгебри і початків аналізу 10 класу.  Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова наук. ред.) та ін.].  Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університету імені Івана Огієнка, 2019. Вип. 25: «Управ­лін­ня інформаційно-навчальним середовищемяк концептуальна основа результативності фізико-технологічної освіти». С. 73-76. Фахове видання.

Сморжевський Ю.Л. Методологія використання системи фізичних задач в курсі алгебри і початків аналізу 11 класу. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного універси­тету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національ­ний універси­тету імені Івана Огієнка, 2018. Вип. 24: STEM- інтеграція як важли­ва передумова управління результативністю та якістю фізичної освіти. С. 34 – 37.   Фахове видання.

Методика диференційованого формування загальних прийомів евристичної діяльності старшокласників на уроках стереометрії / Ю.Л. Сморжевський, Л.О.Сморжевський // Математика в рідній школі. – 2014.  № 7-8. С. 7-12.

Методика диференційованого формування загальних прийомів еврестичної діяльності старшокласників на уроках стереометрії / Ю.Л.Сморжевський, Л.О.Сморжевський // Математика в рідній школі.  2014. № 9. C.11-16.

Методика диференційованого формування спеціальних прийомів еврестичної діяльності старшокласників на уроках стереометрії / Ю.Л.Сморжевський, Л.О.Сморжевський // Математика в рідній школі.  2014. №11. C.37-39.

Методика диференційованого формування спеціальних прийомів еврестичної діяльності старшокласників на уроках стереометрії / Ю.Л.Сморжевський, Л.О.Сморжевський // Математика в рідній школі.  2014. № 12. C.35-43.

Сморжевський Ю.Л. Деякі питання методики використання системи фізичних задач в курсі алгебри і початків аналізу 10 класу. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова наук. ред.) та ін.]. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університету імені Івана Огієнка, 2017. Вип. 23. С. 70-72.

Тези доповідей

Юрій СМОРЖЕВСЬКИЙ, Людмила ШЛАПАК. Про використання хмарних та інноваційних технологій як необхідних інструментів в умовах STEM-освіти : збірник тез доповідей за матеріалами міжнародної науково-методичної конференції «Технологічне забезпечення STEM-освіти в умовах підготовки фахівця природничо-математичного напряму», присвяченої 105-й річниці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2023.С.183-186.

Yuriy Smorzhevsky, ON THE USE OF LEVEL PHYSICAL PROBLEMS WHEN STUDYING THE POWER FUNCTION IN THE COURSE OF ALGEBRA AND BEGINNINGS OF ANALYSIS FOR THE 10TH  CLASS. IV Міжнародна науково-практична Інтернет-конференція «Математика та інформатика в науці й освіті: виклики сучасності» , присвячена 90-річчю кафедри математики  та  інформатики  (Вінниця,    25-26  травня  2023  року):  збірник  тез [Електронний ресурс]. Вінниця : ВНТУ, 2023. С. 236-238.